
Reklamationer

Reklamationer och returer från vår webshop
Fel på varan
Eventuella fel på varan/varorna ska alltid reklameras via mail till Smedbo webshop där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och beskrivning av felet. Vi skickar därefter en returfraktsedel för betald frakt.
Om möjligt önskar vi fotodokumentation på skadan för en snabbare hantering av ärendet. Reklamationsrätten gäller oavsett om felet är synligt eller dolt. Det är dock en förutsättning att felet inte har uppstått som följd av felaktigt bruk av varan.
När varan är åter hos oss kommer våra medarbetare att avgöra om felet beror på en felaktigt producerad vara eller på yttre åverkan efter att varan nått dig.
Vid reklamation av en vara som installerats av hantverkare ersätts endast varan. Kostnader för installation ersätts ej. Utbyte eller reparation av vara innebär ej förlängning eller ny garantitid.
Mer information finns i våra köpvillkor
Ångrat dig?
Du har alltid rätt att ångra din beställning inom 14 dagar från att du mottagit varan/varorna. Fyll i det medföljande returformläret och skicka det och varorna åter till oss. Vid åberopande av ångerrätt står du som kund för returfrakten.
Vid köp i butik
Om du vill returnera eller reklamera en Smedbo-produkt som du köpt i butik hos någon av våra återförsäljare ska du alltid vända dig till butiken där du köpt varan för att byta eller återlämna varan. Det gäller även om du köpt varan från en återförsäljares webshop.
Vid en reklamation tar sedan återförsäljaren/butiken ärendet vidare till Smedbo.